VERKENNEN

VERKENNEN

Typologie analyse

In een wijk van een willekeurige gemeente staan veel typen woningen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een de typische doorzonwoning of aan vrijstaande woningen. Met een typologie analyse verkennen kwartiermakers de diversiteit van de woningen in een wijk en de typische teschnische kenmerken met als doel om uiteindelijk passende verduurzamingsoplossingen per typologie woning te kunnen aanbieden.

Datasafari

Start met de feiten en ga mee op data safari. Geen plan zonder een goede basis. Die basis wordt gevormd door data die al beschikbaar is maar vaak ( nog) niet met elkaar is gedeeld. Met de datasafari maken we alle beschikbare data die er is inzichtelijk. Wanneer we de data over elkaar heen leggen wordt direct zichtbaar waar kansen liggen. En waar samenwerking noodzakelijk is. Op deze wijze ontstaat op een natuurlijke manier een versnelling naar concrete acties. Met de feiten als ondergrond.
De datasafari is een workshop die een dagdeel beslaat. De workshop kan geïnitieerd worden door Gemeenten, woningcorporaties en of netwerkbeheerders. Het resultaat van de datasafari is altijd een kansrijk en realistisch scenario waarmee u de volgende dag aan de slag kunt gaan.

Datamapping

Cijfers en getallen worden veel duidelijker indien we er een beeld van maken. Dat is de start van datamapping. Dankbaar maken we gebruik van de de zogenaamde excel tabellen maar vertalen deze met elkaar in een overzichtelijke beelden en/of kaarten. Het zal niet de eerste keer zijn dat deze overzichten tot een  aha moment leiden.

Resultaten Monitoren

Binnen de energietransitie worden graag hoge ambities uitgesproken. Hoge ambities en doelen geven vaak een goede richting en maken mensen enthousiast. Kwartiermakers houden van de gestelde doelen maar houden ook graag de vinger aan de pols in het werkveld. Concreet tellen van de woningen en gerealiseerde projecten in een gemeenten, provincie of heel Nederland.  

Kwartiermaken

Een kwartiermaker gaat graag op verkenningspad. Daar waar de wegen nog onverhard zijn. En zoekt daar oplossingen waar nog  niemand aan heeft gedacht. Door in deze fase al een juiste match te maken met stakeholders en ontstaan er verbindingen die niet alleen kansrijk zijn maar ook concreet worden. Verkenningen voeren we uit in opdrachtgeverschap zonder onze onafhankelijkheid te verliezen.

Terugbelverzoek
Bel mij terug
Contact

Amerikastraat 7-11
‘s-Hertogenbosch

+31 (0) 84 43 000 51
info@kmidb.nl